بذر شبدر برسیم پایه بلند دهقان بذر

ویژگی های محصول

  • محصول کشور ایران
  • تاریخ تولید: 2024
  • بسته‌بندی: کیسه 10 کیلویی

کلیه سفارشاتی که تا قبل از ساعت 13:00 ثبت شوند، همان روز تحویل پست یا تیپاکس می‌گردند.

رویه ارسال کالا

تحویل سریع

یک تا سه روز

درگاه امن پرداخت

عضو شتاب

تضمین اصالت کالا

واقعی!

پشتیبانی تا 10 شب

حتی جمعه ها

بذر شبدر برسیم پایه بلند دهقان بذر در انواع خاک­ ها٬ از شنی تا لومی سنگین در صورتی که خاک خوب زهکشی شده باشد رشد می­کند. در خاک­های آهکی و ماسه بادی نیز رشد می­کند ولی به شوری نسبتا حساس می­باشد. شبدر برسیم را می­توان در مناطقی که باران زمستانه دارند و زمستان­های ان­ها معتدل است بدون آبیاری کشت نمود. ولی برای تولید محصول زیاد در دراز مدت آبیاری ضروری است. مبداء شبدر برسیم (t.alexandrium) هنوز مورد بحث است. شبدر برسیم در دامنه درجه حرارت صفر تا 35 درجه سانتیگراد رشد می­کند و دمای مطلوب کشت آن درجه حرارت از 12 تا 25 درجه حرارت است و در 2- درجه گیاه از بین می­رود و به همین دلیل کشت شبدر برسیم منحصر به مناطقی است که دارای یخبندان نباشد.

خصوصیات بذر شبدر برسیم پایه بلند دهقان بذر

شبدر برسیم٬ گیاه یک ساله ­ای است که تا ارتفاع 75 – 60 سانتیمتری رشد می­کند. این گیاه دارای یک ریشه اصلی قوی و تعداد زیادی ریشه­ های جانبی است که تا عمق 60 – 40 سانتیمتری نفوذ می­کنند. ساقه آن توخالی است و پس از برداشت رشد جدید از جوانه­ های قاعده هر ساقه تامین می­گردد. برگ­های آن سه برگچه ­ای و تا حدودی کرک دار است و گل­های آن کوچک و زرد کم رنگ است. شبدر برسیم کاملا ” خود نابارور است و گرده افشانی به وسیله حشرات صورت می­گیرد. بذر آن ابتداء به رنگ زرد مایل به سبز بوده و سپس به تدریج قرمز مایل به قهوه ­ای می­گردد.

عملیات کاشت شبدر برسیم

شبدر برسیم هم به صورت پاییزه و هم به صورت بهاره قابل کشت است. کاشت زودتر باعث می­شود که گیاه از حرارت زیاد صدمه ببیند و نیاز به مقدار زیادی آب داشته باشد و کاشت دیرتر باعث کاهش سرعت رشد می­شود و تعداد دفعات برداشت کم و بالاخره عملکرد کاهش می­یابد.

کاشت این نوع شبدر به صورت دیم معمولا بعد از اولین باران٬ یعنی هنگامی که خاک به عمق کافی مرطوب شده باشد صورت می­گیرد.

شبدر برسیم را می­توان به صورت دستپاش کشت نمود و با یک بار هرس سبک٬ بذر آن را زیر خاک کرد. البته کاشت به صورت ردیفی با فواصل 20- 15 سانتیمتر بین ردیف­ها بهتر است٬ زیرا خروج گیاه از این طریق سریع­تر و یک نواخت­تر و به مقدار قابل ملاحظه ­ای از مصرف بذر کم می­شود. حد مطلوب عمق کاشت 1-2 سانتیمتر و حداکثر آن حدود 5 سانتیمتر است.

نوع محصول

نوع بذر

محیط کشت

کشور تولید کننده

تاریخ تست

اورجین

بسته بندی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بذر شبدر برسیم پایه بلند دهقان بذر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هیچ داده ای یافت نشد