نهال گردو شیلی

ویژگی های محصول

کلیه سفارشاتی که تا قبل از ساعت 13:00 ثبت شوند، همان روز تحویل پست یا تیپاکس می‌گردند.

رویه ارسال کالا

160,000 تومان

تحویل سریع

یک تا سه روز

درگاه امن پرداخت

عضو شتاب

تضمین اصالت کالا

واقعی!

پشتیبانی تا 10 شب

حتی جمعه ها

کشور سازنده نهال

نهال گردو پدرو محصول کشور آمریکا بوده و امروزه در بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی کشت میشود.

نهال گردو پدرو

خصوصیات نهال گردو

نهال گردو پدرو دیربارده است. این یعنی عملیات گرده‌زایی، جوانه زنی و زمان رسیدن میوه‌های آن نسبت به سایر ارقام گردو دیرتر انجام میشود. این مورد به خصوص در مناطق بسیار سرد و یا مناطقی با احتمال سرمازدگی بهاره به باغداران کمک میکند تا ریسک‌های ناشی از سوختن جوانه‌ها و میوه‌ها را به حداقل برسانند.

میوه‌های این رقم نسبتا درشت بوده و وزنی معادل 12 گرم (به همراه پوسته چوبی) خواهند داشت. نهال گردو پدرو نسبت به گرما حساس است. در آب وهوای گرم باردهی درختان پدرو کاهش چشمگیری خواهد یافت. ارتفاع این رقم چندان بلند نیست و جزو ارقام پاکوتاه گردو به حساب میاید. این رقم همچنین قدرت رشد بالایی نیز ندارد. آب وهوای مناسب برای کاشت این رقم، آب وهوای مدیترانه ای است.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

باردهی درخت گردو پدرو پس از رسیدن به سن بلوغ و آغاز محصول‌دهی حداکثری درختان به 6 تن در هکتار میرسد. این محصول‌دهی حداکثری در صورت سلامتی درختان و آبیاری؛ کوددهی و سمپاشی کافی آنها تا پایان عمر اقتصادی ادامه خواهد داشت.

شروع به محصول‌دهی

نهال‌ گردو پدرو از سال اول پس از کاشت محصول‌دهی حداکثری خود را آغاز میکنند. البته همانطور که میدانید محصولدهی درختان در سال اول چندان زیاد نیست و پس از آن هرساله افزایش میابد.

فاصله کاشت نهال گردو

فاصله کاشت نهال گردو پدرو باید به گونه ای باشد که درختان فضای کافی برای رشد شاخه و برگ و ریشه‌هایشان داشته باشند. هرگز نباید درختان روی یکدیگر سایه بیاندازند. این کار مانع از رشد شاخه و برگ درختان شده و عملکرد درختان را نیز کاهش میدهد. درختان پدرو شاخه‌های گسترده و برگ‌های پهن دارند؛ از این رو فاصله کاشت مناسب بین نهال‌های گردو پدرو بین 6 تا 7 متر میباشد. به این ترتیب در هر هکتار باغ گردو پدرو نیازمند به 300 اصله نهال گردو هستید.

البته در زمین‌های شیب دار با شیب متمایل جنوبی به علت دریافت بهتر نور خورشید میتوانید فواصل کاشت را کمی کاهش دهید.

ارتفاع از سطح دریا

درخت گردو پدرو قادر است در ارتفاع از سطح دریای بین 0 تا 1200 متر به خوبی رشد نماید. توجه به ارتفاع از سطح دریای منطقه باغ و مقایسه آن با ارتفاع مطلوب نهال، از سوختن جوانه‌ها ناشی از سرما و گرمای بیش از حد پیشگیری مینماید.

درصد چربی

چربی موجود در گردو، چربی مفید است. و برای بدن انسان ضرری ندارد. مغز میوه پدرو درصد چربی بالایی دارد.

شکل گردو

گردو پدرو به شکل کروی است. ضخامت پوسته چوبی در این رقم زیاد است.

 

حداکثر ارتفاع درخت گردو

درخت گردو پدرو پاکوتاه است. ارتفاع این رقم حداکثر به 9 متر میرسد. اگرچه در کشورمان درختان پدرو اغلب به ارتفاع حداکثری خود دست نمیابند.

البته باغداران حرفه ای علاقه‌مند به کاهش ارتفاع درختان هستند. چراکه درختان کوتاه قد هزینه نگهداری و آبیاری کمتری داشته و عملکرد آنها بهتر است. از طرفی محصولات درختان را بدون استفاده از ماشین آلات میتوان برداشت نمود. به همین دلیل باغداران هرساله درختان گردوی خود را هرس فرم دهی میکنند.

نیاز سرمایی نهال

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های سالیانه درختان گردو پدرو؛ نیاز سرمایی است. نیاز سرمایی در واقع به مجموع زمانی گفته میشود که درختان در معرض هوای سرد قرار میگیرند تا از خواب زمستانه بیدار شده و در سال جدید محصول‌دهی خود را آغاز نمایند. دوره سرمایی درختان گردو پدرو بین 300 تا 1500 ساعت قرارگیری در دمای بین 0 تا 7 درجه سانتیگراد میباشد. این نیاز سرمایی درختان در فصل پاییز و زمستان تامین میشود.

سهولت جداشدن مغز از پوست چوبی

مغز میوه پدرو به آسانی از پوسته چوبی آن جدا میشود.

عمر اقتصادی درخت گردو

یکی از بالاترین عمرهای اقتصادی در درختان گردو؛ متعلق به درخت گردو پدرو میباشد. این رقم در شرایط مطلوب و سلامتی قادر است تا بیش از 100 سال به خوبی عمر نماید. درختان در طول عمر اقتصادیشان به محصول‌دهی حداکثری میپردازند.

رنگ مغز گردو

رنگ مغز گردو یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید آن توسط مصرف کنندگان است. رنگ مغز گردو پدرو زرد روشن است. و طعم آن بسیار خوشمزه و پرچرب است.

وزن گردو

مغز گردو پدرو نسبتا درشت است. وزن مغز به همراه پوسته چوبی آن به 12 گرم میرسد. وزن خالص مغز گردو پدرو بین 5 تا 7 گرم است.

مقاومت در برابر آفت

نهال گردو پدرو قادر است در برابر بیشتر آفات و بیماری‌ها به خوبی مقاومت کند. البته برای جلوگیری از حمله آفات و یا بیماری‌ها؛ سمپاشی سالیانه درختان امری ضروری است.

 رقم گرده افشان

برای گرده افشانی درختان گردو پدرو لازم است تا از نهال گردو فرانکوت و نهال گردو روند به عنوان رقم گرده‌زا در باغ بهره ببرید. توصیه میکنیم برای تسهیل در عملیات گرده افشانی به ازای هر 10 اصله از رقم اصلی، 1 اصله رقم گرده‌زا در هر ردیف بکارید.

میزان آبیاری نهال

آبیاری درختان گردو پدرو همانند سایر ارقام گردو هر 10 الی 20 روز یکبار انجام میشود. این رقم در برابر خشکی تحمل نسبتا بالایی دارد. اما برای افزایش محصول‌دهی و حفظ سلامتی درختان حتما باید درختان را به صورت منظم و کافی آبیاری کنید.

استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه و مصرف آب بهینه درختان خود را براساس نیاز آنها آبیاری کنید.

همانطور که میدانید آبیاری درختان گردو در فصل بهار و تابستان بیشتر و در فصل پاییز و زمستان کمتر است. همچنین درختان در سالهای اولیه کاشت نیاز به آبیاری بیشتری دارند. شما میتوانید با اضافه و کم کردن قطره چکان؛ آبیاری را کنترل نمایید.

 

دستورالعمل خرید اینترنتی نهال گردو پدرو

امروزه اکثر باغداران به دنبال روشی آسان و مناسب برای خرید نهال گردو در باغ خود هستند. به طوریکه پس از مقایسه و انتخاب بهترین نهالستان گردو بتوانند بهترین نهال گردو متناسب با باغشان را سفارش دهند. این کار باید در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه انجام شود.

خرید آنلاین نهال گردو یکی از بهترین روشهایی است که امروزه توسط نهالستان پالیز معرفی شده است. شما میتوانید در سایت پالیز کلیه مجوزها و تاییدیه‌های جهاد کشاورزی نهالستان پالیز را مشاهده نموده و از سابقه کاری و مشتریان راضی آن آگاه شوید. سپس با مراجعه به بخش اطلاعات محصول و مطالعه و مقایسه آن با شرایط باغتان؛ بهترین نهال گردو که بیشترین سازگاری با باغ شما دارد را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد میتوانید به صورت رایگان و از طریق واتساپ با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در دفتر مرکزی نهالستان پالیز پس از دریافت مشخصات باغ شما؛ براساس تخصص و تجربه‌شان بهترین نهال گردو را برای باغ شما معرفی مینمایند.

برای ثبت درخواست خرید میتوانید به صورت آنلاین؛ تلفنی و یا حضوری با ما در ارتباط باشید.

قیمت نهال گردو پدرو

خرید نهال گردو پدرو فروشگاه اینترنتی بذر بازار امکان پذیر است. بذر بازار، کلیه نهال‌های گردوی خود را با توجه به آخرین دانش روز باغداری و توسط متخصصین حرفه‌ای متناسب برای کلیه شهرهای کشورمان تولید و عرضه میکند. این مرکز نهال‌های متناسب با کلیه شهرهای ایران را تولید نموده و ارسال به سرتاسر کشور با استفاده از وسایل حمل و نقلیه باری نیز دارد.

قیمت نهال گردو پدرو معمولا بین 160 الی 180 هزار تومان میباشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو شیلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گلابی-درگزی

نهال گلابی درگزی

90,000 تومان

IMG_20220105_201000_457

نهال انگور یاقوتی

60,000 تومان

IMG_20211223_013418_220

نهال سنجد شکری

115,000 تومان

IMG_20211223_013421_139

نهال سنجد قزل

115,000 تومان

IMG_20211223_013424_681

نهال سنجد حاج حسینی

120,000 تومان